Με συνδεδεμένη τα βαμβάκια που έφαγε το πράσινο σκουλήκι

Λύση με νομοθετική παρέμβαση ή υπουργική απόφαση, ώστε να μη χαθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση που το 2017 μπορεί να φτάσει τα 74,9 ευρώ το στρέμμα, για τους παραγωγούς των οποίων τα βαμβακοχώραφα κατατρώει φέτος το πράσινο σκουλήκι επεξεργάζονται ο ΟΠΕΚΕΠΕ, σε συνεργασία με τους επιτελείς του ΕΛΓΑ.

Η λύση στο σοβαρό αυτό πρόβλημα, για το οποίο είναι ενήμερος και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, θα προβλέπει αντικειμενικά κριτήρια προσδιορισμού των ζημιών και των αποδόσεων στις περιοχές που έχουν πληγεί και θα βεβαιώνεται από τον ΕΛΓΑ, ώστε να μην λαμβάνεται υπόψη το απαιτούμενο σήμερα πλαφόν ως έχει και είναι ως γνωστόν ανά νομό, διαφορετικό.

Υπενθυμίζεται ότι σε αντίστοιχη περίπτωση για ζημιές από το πράσινο σκουλήκι στα βαμβακοχώραφα το 2012, υπήρξε μέριμνα και καταβλήθηκε η συνδεδεμένη ενίσχυση στους δικαιούχους παραγωγούς, ένα χρόνο έπειτα, το 2013.

Το µεγαλύτερο πρόβληµα αντιµετωπίζουν οι βαµβακοπαραγωγοί της Λάρισας και πιο συγκεκριμένα σε περιοχές, όπως η Τερψιθέα, Φαλάνη, ∆ασοχώρι, Οµορφοχώρι, Γλαύκη, Νάµατα, Αχέλλειο και Κιλελέρ. 

Εξίσου μεγάλη προσβολή διαπιστώνεται σε περιοχές των Φαρσάλων και της Καρδίτσας, αλλά και σε περιοχές της δυτικής (Μεσολόγγι, Πύργος) και της Στερεάς Ελλάδας (Βοιωτία, Φθιώτιδα), όπως επίσης και στην Μακεδονία.

Περισσότερα

Η προδημοσίευση Απονιτροποίησης οδηγός για τις φθινοπωρινές σπορές

Καθυστερεί η πρόσκληση της Απονιτροποίησης που προγραµµατιζόταν για Σεπτέµβρη µε το υπουργείο να έχει θέσει όµως ως επιλέξιµες τις φθινοπωρινές σπορές που θα ξεκινήσουν το ερχόµενο διάστηµα. Την ίδια ώρα έχει αποσταλεί φάκελος στις Βρυξέλλες για την ένταξη νέων καλλιεργειών στο Μέτρο όπως η ελαιοκράµβη, ο καπνός και η στέβια από τον περασµένο Ιούνιο και πιθανώς η καθυστέρηση να οφείλεται στην αναζήτηση φόρµουλας ώστε να βρίσκονται και αυτές µέσα στη νέα πρόσκληση.

Η πρόσκληση για το πρώτο έτος εφαρµογής θα καλύπτει τις φθινοπωρινές σπορές του 2017 και τις εαρινές καλλιέργειες του 2018, σύµφωνα µε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Καθυστερεί όπως προκύπτει από πληροφορίες της Agrenda η πρόσκληση της Απονιτροποίησης που προγραµµατιζόταν για Σεπτέµβρη µε το υπουργείο να έχει θέσει όµως ως επιλέξιµες τις φθινοπωρινές σπορές που θα ξεκινήσουν το ερχόµενο διάστηµα.

Την ίδια ώρα έχει αποσταλεί φάκελος στις Βρυξέλλες για την ένταξη νέων καλλιεργειών στο Μέτρο όπως η ελαιοκράµβη, ο καπνός και η στέβια από τον περασµένο Ιούνιο και πιθανώς η καθυστέρηση να οφείλεται στην αναζήτηση φόρµουλας ώστε να βρίσκονται και αυτές µέσα στη νέα πρόσκληση. 

Τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεµβρίου αποτελεί πλέον την πιθανότερη ηµεροµηνία σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές, ενώ η πρόσκληση θα βγει σε δηµόσια διαβούλευση µέσα στο µήνα. Σηµειώνεται εδώ ότι εκκρεµεί και αίτηµα για πριµοδότηση των δενδροκαλλιεργειών της Θεσσαλίας που έµειναν εκτός του αρχικού προγραµµατισµού. Η πρόσκληση για το πρώτο έτος εφαρµογής θα καλύπτει τις φθινοπωρινές σπορές του 2017 και τις εαρινές καλλιέργειες του 2018, σύµφωνα πάντα µε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Περισσότερα

Νομιμοποίηση αγροαποθήκης με Ε1, τοπογραφικό

Σχετικά εύκολα, προσκομίζοντας στην οικεία ΔΑΟΚ, μεταξύ άλλων ένα τοπογραφικό, αντίγραφο της δήλωσης καλλιέργειας που υποβάλλουν, αλλά και παραστατικά διάθεσης της παραγωγής τους, έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν οι αγρότες την απαιτούμενη άδεια για πρόχειρες κατασκευές που τυχόν χρησιμοποιούν για την αποθήκευση των αγροτικών προϊόντων που παράγουν, των μηχανημάτων τους κ.λπ.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι χώροι αυτοί δεν διαθέτουν την απαιτούμενη άδεια, με συνέπεια να υπάρχει ο κίνδυνος επιβολής προστίμου, σε περίπτωση ελέγχου.

Πιο αναλυτικά, για την έγκριση σκοπιμότητας και λειτουργικότητας ανέγερσης αγροτικής αποθήκης απαιτούνται τα κάτωθι δικαιολογητικά:

Περισσότερα

Από τον Οκτώβριο η δεύτερη ανάρτηση δασικών χαρτών για το 17% της χώρας

Στο διάστημα από τις αρχές Οκτωβρίου έως και τα μέσα Νοεμβρίου... θα έχει αναρτηθεί τμηματικά ποσοστό 17% των δασικών χαρτών της χώρας, που στην πλειονότητά του θα αφορά την Κεντρική Μακεδονία, όπως διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος.

Όπως δήλωσε ο κ. Φάμελλος στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μετά την ανάρτηση θα προβλέπεται περίοδος τρεισήμισι μηνών για ενστάσεις/αντιρρήσεις.

Ποσοστό 48% των δασικών χαρτών θα αναρτηθεί το 2018, πρόσθεσε ο ίδιος, ενώ αναφερόμενος στο αρχικά αναρτηθέν ποσοστό 35% των χαρτών, του οποίου η προθεσμία για ενστάσεις λήγει στις 7/9, έκανε σαφές ότι δεν θα δοθεί παράταση και ότι η κύρωσή τους αναμένεται εντός του Σεπτεμβρίου. «Τα χρονικά περιθώρια είναι πολύ στενά» είπε προσθέτοντας: «Για την τρέχουσα ανάρτηση δασικών χαρτών οι εμπλεκόμενοι είχαν και προσωπική ενημέρωση για διάστημα άνω των δυόμιση μηνών. Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία».

Ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας οι δήμαρχοι της χώρας και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) θα λάβουν έγγραφη ενημέρωση, με την οποία θα τους γνωστοποιείται ότι φέτος στις 20/12 θα λήγει η προθεσμία για την εισαγωγή των οικιστικών πυκνώσεων.

Περισσότερα

10 προγράμματα 600 εκατ. ευρώ για ενίσχυση των μικρομεσαίων

Έτοιμο για την προκήρυξη 10 «εμβληματικών» χρηματοδοτικών προγραμμάτων,... που κατά κύριο λόγο απευθύνονται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα, Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), το υπουργείο σχεδιάζει το αργότερο έως το τέλος του έτους να ενεργοποιήσει δράσεις συνολικής δημόσιας δαπάνης σχεδόν 600 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, οι προγραμματισμένες δράσεις αναμένεται να κινητοποιήσουν επενδύσεις αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, το ισχυρό ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού θεωρείται δεδομένο, κάτι που έχει αποτυπωθεί και στις προηγούμενες προκηρύξεις.

Τα βασικά προγράμματα που αναμένονται είναι τα εξής:

Περισσότερα

Δεν βρίσκουν δίκιο με τα πρόδηλα λάθη οι αγρότες

Τον φοροεισπρακτικό µηχανισµό που έχει στηθεί στις κατά τόπους δασικές υπηρεσίες, µε αφορµή την ανάρτηση των δασικών χαρτών, αλλά και τις παθογένειες του απαρχαιωµένου συστήµατος δηµόσιας διοίκησης, που αναγκάζονται να πληρώνουν σε «χρόνο και χρήµα» οι συντελεστές της αγροτικής παραγωγής αποδεικνύει καταγγελία αγρότισσας από την Εύβοια.

Όπως φαίνεται κι από την καταγγελία της αγρότισσας, η αίτηση πρόδηλου σφάλµατος, απερρίφθη από την οικεία ∆ιεύθυνση ∆ασών Ευβοίας, «χωρίς ουσιαστικά να τεκµηριώνεται ο λόγος».

Στην επιστολή της, η παραγωγός, καταρχήν περιγράφει τον απίστευτο γραφειοκρατικό γολγοθά, στον οποίο «έµπλεξε», µε αφορµή την ανάρτηση των χαρτών στο νοµό, αλλά και το γεγονός, ότι αν κι έχει τίτλους ιδιοκτησίας για τον ελαιώνα της, αυτός εµφανίζεται δάσος στους χάρτες, µε αποτέλεσµα να τίθεται υπό αµφισβήτηση ο χαρακτήρας του. Σημειωτέον, ότι η προθεσμία υποβολής ενστάσεων ενάντι του περιεχομένου των δασικών χαρτών εκπνέει στις 7 Σεπτεμβρίου.

Εν συνεχεία, όπως καταγγέλλει η αγρότισσα, επιβεβαιώνοντας όσα έχει άλλωστε κατά διαστήµατα γράψει η Agrenda, οι πολυδιαφηµισµένες από την κυβέρνηση και το αρµόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, δωρεάν αιτήσεις πρόδηλων λαθών επί του περιεχοµένου των δασικών χαρτών, αποδεικνύονται στην πράξη, αχρείαστες κι αναποτελεσµατικές, «καθώς απορρίπτονται –πολλές φορές χωρίς λόγο- από τις αρµόδιες υπηρεσίες».

Αυτό έχει ως αποτέλεσµα, να σύρονται οι αγρότες των οποίων τα αγροτεµάχια ή τα βοσκοτόπια φαίνονται δάσος, να υποβάλλουν στις υπηρεσίες τις πανάκριβες αντιρρήσεις (ενστάσεις), µη τυχόν και βρουν το δίκιο τους.

Περισσότερα

Οδηγίες προς... υπεύθυνους παραγωγούς για το μετακινούμενο ψεκαστικό νέφος

Από τον Α.Σ. Ένωση Αγρινίου εκδόθηκε ενημερωτική ανακοίνωση με αναλυτικές οδηγίες για όλα όσα οφείλουν να κάνουν οι χρήστες φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανοί κίνδυνοι - Τι προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ορθολογική Χρήση των Γεωργικών Φαρμάκων

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ορθολογική Χρήση των Γεωργικών Φαρμάκων, υποχρέωση του επαγγελματία χρήστη είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας δημιουργίας μετακινούμενου ψεκαστικού νέφους και η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας έκθεσης ανθρώπων σε μετακινούμενο ψεκαστικό νέφος.

Για το λόγο αυτό, κάθε επαγγελματίας χρήστης οφείλει -ενδεικτικά- να λάβει τα παρακάτω μέτρα:

α) Να διερευνήσει τη δυνατότητα και οικονομικότητα εφαρμογής μη χημικών μεθόδων για την αντιμετώπιση του προβλήματος που υφίσταται στην καλλιέργειά του.

β) Να διερευνήσει τη δυνατότητα και οικονομικότητα διενέργειας της εφαρμογής με ψεκαστικά μέσα που δεν δημιουργούν μετακινούμενο ψεκαστικό νέφος.

γ) Ο ψεκασμός να διενεργείται σε μέρες και ώρες που μειώνεται η πιθανότητα έκθεσης ανθρώπων σε μετακινούμενο ψεκαστικό νέφος.

δ) Τα χρησιμοποιούμενα ακροφύσια του ψεκαστικού μηχανήματος (μπεκ), είτε να είναι ειδικού τύπου που μειώνουν το ψεκαστικό νέφος (drift reduction nozzles), είτε να είναι επαρκώς συντηρημένα και ρυθμισμένα για τη μείωση του μετακινούμενου ψεκαστικού νέφους.

ε) Να μην πνέει δυνατός άνεμος κατά τη διάρκεια της εφαρμογής. Σε περίπτωση μεταβολής της έντασης του ανέμου, και δη σημαντικής αύξησής του κατά την εφαρμογή, ο ψεκασμός πρέπει να σταματά άμεσα μέχρι τη μείωση της έντασης των ανέμων. Σε περίπτωση διαρκούς μεταβαλλόμενης έντασης των ανέμων, η έναρξη της εφαρμογής πρέπει να γίνεται, αφού πρώτα σταθεροποιηθεί η χαμηλή ένταση των ανέμων. Η διασπορά του ψεκαστικού νέφους κατά την εφαρμογή των γεωργικών φαρμάκων επηρεάζεται -εκτός από την ένταση του ανέμου- και από διαφόρους άλλους παράγοντες, όπως μέγεθος σταγόνας, πίεση ψεκαστικού μηχανήματος, μορφή σκευάσματος, τύπος ακροφυσίου κ.α. Συνεπώς, για να εφαρμόζονται τα γεωργικά φάρμακα, πρέπει η ένταση του ανέμου σε συνάρτηση με τους άλλους παράγοντες να είναι τέτοια που να μην προκαλείται ανεπιθύμητη διασπορά του ψεκαστικού νέφους.

Περισσότερα

Αποφύλλωση Βαμβακιού

Με την χρήση αποφυλλωτικών και ωριμαντικών σκευασμάτων στο βαμβάκι επιδιώκουμε την γρήγορη πτώση των φύλλων της καλλιέργειας ώστε να επιταχύνουμε το άνοιγμα των καρυδιών. Η παραπάνω διαδικασία είναι πολλές φορές πολύ σημαντική ειδικά σε περιπτώσεις επανασποράς ή αργοπορίας του δεσίματος των καρυδιών όπως για παράδειγμα μετά  από εντομολογικές προσβολές. Επιταχύνοντας το άνοιγμα των καρυδιών πετυχαίνουμε γρήγορη συγκομιδή της καλλιέργειας αποφεύγοντας την ποσοτική και ποιοτική υποβάθμιση της παραγωγής.

Τι πρέπει να προσέξουμε κατά την εφαρμογή αποφυλλωτικών – ωριμαντικών:

Κατ’ αρχάς θα πρέπει οπωσδήποτε τις επόμενες επτά με δέκα μέρες να περιμένουμε καλό καιρό και κυρίως έλλειψη βροχοπτώσεων. Όταν ακολουθούν βροχοπτώσεις μετά την εφαρμογή, το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό, λόγω του «καραμελώματος» της ίνας μέσα στην κάψα. Επίσης πολύ ευνοϊκός παράγοντας θεωρείται όταν η θερμοκρασία που επικρατεί είναι από 25 βαθμούς κελσίου και άνω κατά τις ημέρες που ακολουθούν την εφαρμογή. Σε κάθε περίπτωση, όταν αναμένεται βροχή, δεν πρέπει να επεμβαίνουμε.

Επίσης θα πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη χρονική στιγμή που θα κάνουμε την εφαρμογή. Θα πρέπει η καλλιέργεια να βρίσκεται σε στάδιο όπου το 40% των καρυδιών να έχει ανοίξει και το 70% των καρυδιών τουλάχιστον να έχει ωριμάσει. Να μην είναι δηλαδή δυνατό να κοπεί με μαχαίρι το καρύδι ή απλά να μην πατιέται με τα δάκτυλα.

Στην συνέχεια θα πρέπει να ορίσουμε την δοσολογία που θα εφαρμόσουμε. Χαμηλότερες δόσεις χρησιμοποιούμε όταν η εφαρμογή γίνει νωρίς και με καλές θερμοκρασίες, υψηλότερες δόσεις όταν ο καιρός έχει περάσει και οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές. Επίσης χρησιμοποιούμε μεγαλύτερες δόσεις όταν η φυτεία είναι εύρωστη με ζωηρή ανάπτυξη και χαμηλότερες σε μια φυτεία η οποία από μόνη της δείχνει να προχωρά προς την ωρίμανση.

Περισσότερα

Μετά τις 20 Οκτωβρίου έρχεται η προκαταβολή του τσεκ

Με «συνταγή 2016» όσον αφορά στο φετινό χρονοδιάγραµµα πορεύεται ο ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειµένου να προετοιµάσει την επόµενη µεγάλη πληρωµή των αγροτών, αυτήν της ενιαίας ενίσχυσης για το 2017.

Το Σεπτέμβριο μπαίνουν στο πρόγραμμα νέων γεωργών 450 επιλαχόντες από την Κεντρική Μακεδονία.

Σύµφωνα µε τους ιθύνοντες του οργανισµού, ήδη οι υπηρεσίες του «δουλεύουν στο φουλ» προς αυτή την κατεύθυνση, ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ Γιώργος Κέντρος «τα δικαιώµατα θα πληρωθούν στα τέλη Οκτωβρίου».

Υπενθυµίζεται ότι πέρσι η αντίστοιχη πληρωµή έγινε µε πίστωση των λογαριασµών, την Πέµπτη 27 Οκτωβρίου 2016 και αφορούσε το 70% της βασικής ενίσχυσης σε 567.000 δικαιούχους, ενώ η εξόφληση (εκκαθάριση βασικής, πράσινη και συνδεδεµένη) πραγµατοποιήθηκε την Παρασκευή 16 ∆εκεµβρίου 2016.

Ό, τι έρχεται από ∆ΑΟΚ για αγρο-περιβαλλοντικά πληρώνεται

Νωρίτερα, όπως διαβεβαιώνει µιλώντας στην Agrenda ο Γιώργος Κέντρος, «ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει στο πλάνο του να πληρώσει ενισχύσεις του β’ πυλώνα (αγρο-περιβαλλοντικά), ανάλογα πάντοτε «µε τη ροή των στοιχείων που του αποστέλλουν οι κατά τόπους ∆ΑΟΚ».

Για το πρόγραµµα µείωσης της νιτρορύπανσης στην Λάρισα, για παράδειγµα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τρία ΑΦΜ δικαιούχων είναι «υπεύθυνα» για τις καθυστερήσεις στις πληρωµές όσων δεν πληρώθηκαν για το 2014, ενώ από εκεί κι έπειτα (έτη 2015 και 2016), όλοι οι αγρότες παραµένουν απλήρωτοι.

Σηµειώνεται ότι το σύστηµα του οργανισµού πληρωµών για τα αγρο-περιβαλλοντικά µέτρα του έτους 2015 παραµένει ανοιχτό από τις 14 Αυγούστου 2017 και οι κατά τόπους ∆ΑΟΚ µπορούν να αποστέλλουν τις καταστάσεις πληρωµής.

Σε σχέση µε τη βιολογική γεωργία, όπως προείπαµε, οι ροές εξαρτώνται από τις ∆ΑΟΚ. Για παράδειγµα, στο Κιλκίς αναρτήθηκαν καταστάσεις ανάρτησης πληρωµής κι απορριπτόµενων βιολογικής γεωργίας 2013. 

Παράλληλα, η ∆ιεύθυνση Αγροτικής Οικονοµίας (∆.Α.Ο.Κ) της Π.Ε Αιτωλοακαρνανίας ανακοίνωσε ότι έχει στείλει προς πληρωµή αιτήµατα που αφορούν τη ∆ράση 1.2 Βιολογική Κτηνοτροφία (3η πληρωµή Βιολογικής Κτηνοτροφίας έτους 2012) και αφορά 457 ∆ικαιούχους µε συνολικό ποσό πληρωµής 2.814.272,62 ευρώ, αν και πληροφορίες από κτηνοτρόφους της περιοχής αναφέρουν ότι «πάει για µετά τις 10 Σεπτεµβρίου».

Στην ίδια περιοχή εξάλλου ολοκληρώθηκε η αποστολή παρτίδας πληρωµή µετά ενστάσεων έτους εφαρµογής 2014 για τη ∆ράση «Αµειψισπορά µε ξηρικές καλλιέργειες σε καπνοπαραγωγικές περιοχές» που αφορά 9 δικαιούχους (περίπου 11.000,00 ευρώ).

Περισσότερα

Φιξ συνδεδεμένη έως το 2020 κομίζει η αναθεωρημένη ΚΑΠ

Σταθερό ετήσιο πριµ στις συνδεδεµένες, όριο στο ποσό των κρατικών ενισχύσεων για τις οµάδες οπωροκηπευτικών το 10% της αξίας παραγωγής τους και εισαγωγή αποζηµιώσεων για χαµηλά αγροτικά εισοδήµατα ανά κλάδο παραγωγής, προβλέπει η ενδιάµεση αναθεώρηση της ΚΑΠ ως µέρος των οχτώ σηµαντικότερων προσαρµογών.

Από τον Omnibus δίνεται η επιλογή στα κράτη-µέλη να διατηρούν σταθερό το ποσό της συνδεδεµένης ενίσχυσης ανά προϊόν, ακόµα και αν υπάρξει αυξοµείωση στρεµµάτων ή ζώων.

Ιδιαίτερα, όσον αφορά τις κρατικές ενισχύσεις, στο τελικό συµβιβαστικό κείµενο που συνέγραψαν Κοµισιόν και Ειδική Επιτροπή Γεωργίας (SCA), ο κανονισµός Omnibus-όπως ονοµάζεται-ο οποίος θα ισχύσει αρχές του 2018, θέτει τις κάτωθι αλλαγές:

Πρώτον, το ποσό που θα λαµβάνει ως κρατική ενίσχυση η οµάδα παραγωγών οπωροκηπευτικών µπορεί να φτάνει µάξιµουµ το 10% επί της αξίας παραγωγής που διαθέτει στην αγορά.

∆εύτερον, από εδώ και στο εξής τα κράτη µέλη µε χαµηλό ποσοστό οργάνωσης των παραγωγών, όπως είναι η χώρα µας, µπορούν να παρέχουν κρατικές ενισχύσεις στον τοµέα των οπωροκηπευτικών, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες όπως είναι η έγκριση από την «Επιτροπή για την Κοινή Οργάνωση των Γεωργικών Αγορών». Επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνεται να αποζηµιώνει τη χώρα για ένα µέρος των ενισχύσεων που έδωσε.

Συνδεδεµένη ενίσχυση

Από τον Omnibus δίνεται η επιλογή στα κράτη-µέλη να διατηρούν σταθερό το ποσό της συνδεδεµένης ενίσχυσης ανά προϊόν, ακόµα και αν υπάρξει αυξοµείωση στρεµµάτων ή ζώων. Επιπλέον, τα κράτη-µέλη θα έχουν πλέον το δικαίωµα να αναθεωρούν τα προϊόντα που λαµβάνουν ενίσχυση σε ετήσια βάση και όχι µόνο σε κάθε περίοδο αναθεώρησης της ΚΑΠ. Συγκεκριµένα όπως αναφέρεται στον κανονισµό:

«Τα κράτη µέλη µπορούν να αποφασίσουν ότι η συνδεδεµένη στήριξη µπορεί να εξακολουθήσει να καταβάλλεται µέχρι το 2020 βάσει των µονάδων παραγωγής για τις οποίες χορηγήθηκε εθελοντική συνδεδεµένη στήριξη σε προηγούµενη περίοδο αναφοράς».

Η παραπάνω προσαρµογή έχει διττή χρησιµότητα: Σε πρώτο χρόνο, εφόσον ένας κλάδος παραγωγής λόγω διαρθρωτικών ανισορροπιών στην αγορά, αντιµετωπίζει προβλήµατα, εξαφανίζεται το δέλεαρ µίας αρκετά αυξηµένης συνδεδεµένης για να µην µπουν νέοι παραγωγοί στην καλλιέργεια. Και δεύτερον, αν ένα προϊόν είναι σηµαντικό για µία χώρα, να παρέχεται σταθερά υψηλή συνδεδεµένη ακόµα και αν έχει αυξηθεί αρκετά ο αριθµός των στρεµµάτων.

Περισσότερα

ΕΝΦΙΑ: Την Πέμπτη στο Taxisnet-Ποιοι απαλλάσσονται, πώς υπολογίζεται

Αντίστροφη μέτρηση για την καταβολή του ΕΝΦΙΑ του 2017 καθώς... έως την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά του φόρου στο TAXISnet. Ο ΕΝΦΙΑ και φέτος θα πρέπει να καταβληθεί σε 5 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να λήγει στις 29 Σεπτεμβρίου 2017 και την τελευταία στις 31 Ιανουαρίου 2018 ενώ προβλέπονται απαλλαγές και εκπτώσεις για τους ιδιοκτήτες ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και την οικογενειακή τους κατάσταση (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κά) καθώς και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Ειδικά για τον ΕΝΦΙΑ του 2017 και του 2018 το υπουργείο Οικονομικών έχει ανακοινώσει την απαλλαγή των ιδιοκτητών κατοικιών στα νησιά της Λέσβου και της Κω που επλήγησαν από τους σεισμούς υπο την προυπόθεση ότι έχουν υποστεί ζημιές.

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι επιστροφές από τον φόρο εισοδήματος που ενδεχομένως έχουν, συμψηφίζονται με το ποσό του ΕΝΦΙΑ με βάση την πρακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια από το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες ακινήτων εφόσον αμφισβητούν την πράξη προσδιορισμού του ΕΝΦΙΑ διατηρούν το δικαίωμά της ενδικοφανούς προσφυγής με αίτημα την επανεξέτασης της πράξης στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας. Η αίτηση όπως είναι γνωστό πρέπει να υποβάλλεται από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της πράξης σε αυτόν ή από τη συντέλεση της παράλειψης.

Ο υπολογισμός του ΕΝ.Φ.Ι.Α. για φέτος θα γίνει όπως ακριβώς και πέρυσι.

Περισσότερα

Μετά τις 20 Οκτωβρίου έρχεται η προκαταβολή ενιαίας ενίσχυσης

Με «συνταγή 2016» όσον αφορά στο φετινό χρονοδιάγραµµα πορεύεται ο ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειµένου να προετοιµάσει την επόµενη µεγάλη πληρωµή των αγροτών, αυτήν της ενιαίας ενίσχυσης για το 2017.

Υπενθυµίζεται ότι πέρσι η αντίστοιχη πληρωµή έγινε µε πίστωση των λογαριασµών, την Πέµπτη 27 Οκτωβρίου 2016 και αφορούσε το 70% της βασικής ενίσχυσης σε 567.000 δικαιούχους, ενώ η εξόφληση (εκκαθάριση βασικής, πράσινη και συνδεδεµένη) πραγµατοποιήθηκε την Παρασκευή 16 ∆εκεµβρίου 2016.

Περισσότερα

«Ζεστό» χρήμα σε αγρότες με πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΤΕ & ΠΕ

Έως 50.000 ευρώ μπορούν να διεκδικήσουν από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ πτυχιούχοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που καταπιάνονται με αγροτικές δραστηριότητες και επιθυμούν είτε να «στήσουν» είτε να οργανώσουν υφιστάμενη επιχείρηση συναφή με τις σπουδές τους. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους από 6 Σεπτεμβρίου.

Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα πάρουν το «πράσινο φως» της ένταξης στο πρόγραμμα με τον τίτλο: «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» θα επιδοτηθούν σε ποσοστό 100%. 

Ένας δικαιούχος με ατομική επιχείρηση μπορεί να λάβει από 5.000 έως 25.000 ευρώ ενίσχυση, μέχρι 40.000 ευρώ μπορούν να διεκδικήσουν συνεργατικά σχήματα δύο ατόμων και αντίστοιχα μέχρι 50.000 ευρώ συνεργασίες τριών ή περισσοτέρων. 

Εφόσον για κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις κατατεθεί επιχειρηματικό σχέδιο υψηλότερου προϋπολογισμού από τον προβλεπόμενο ο εκάστοτε επενδυτής οφείλει να καλύψει ο ίδιος τη διαφορά.

Οι δικαιούχοι 

Η δράση απευθύνται σε απόφοιτους ΑΕΙ / ΤΕΙ ή ισότιμης σχολής Ελλάδας ή εξωτερικού (αναγνωρισμένη από το ΔΟΑΤΑΠ) ή κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων από ΣΑΕΙ ή ΣΑΕΠ. Συγκεκριμένα μπορούν να υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης: 

Άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μισθωτοί (πλήρους ή μερικής απασχόλησης), υφιστάμενοι επιχειρηματίες που θα συστήσουν νέα εταιρεία με ανέργους ή μισθωτούς. 

Υφιστάμενοι ατομικοί επιχειρηματίες (αυτοαπασχολούμενοι) που ασκούν ήδη συναφή με την ειδικότητά τους (τίτλο σπουδών) επαγγελματική δραστηριότητα, όπως επίσης και συνεργασίες μεταξύ αυτών.

Περισσότερα

Βγήκε η απόφαση από το ΥπΑΑΤ για να τρέξουν τα προγράμματα LEADER

Με απόφαση του ΥΠΑΑΤ θεσπίστηκαν οι κανόνες και οι διαδικασίες για την εφαρμογή του υπομέτρου 19.4 «Στήριξη για τις λειτουργικές δαπάνες και την εμψύχωση» του Μέτρου 19 LEADER / CLLD. Πρόκειται για πάνω από 40 τοπικά προγράμματα που έχουν εγκριθεί για ισάριθμες Αναπτυξιακές Εταιρείες, αλλά μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε προκηρύξεις και προσκλήσεις προς τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, διότι δεν υπήρχε το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο. Στην απόφαση δίνονται οι οδηγίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι Αναπτυξιακές Εταιρείες, προκειμένου να προχωρήσουν στην υλοποίηση των προγραμμάτων. Υπεύθυνοι εφαρμογής του Μέτρου είναι οι Ομάδες Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ), δηλαδή οι Αναπτυξιακές Εταιρείες, που έχουν επιλεγεί με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο πλαίσιο προσκλήσεων υποβολής προτάσεων για την επιλογή Στρατηγικών Τοπικής Ανάπτυξης του ΠΑΑ 2014-2020.

Η κάθε ΟΤΔ είναι υπεύθυνη για την ορθή και σύννομη εφαρμογή του προγράμματος τοπικής ανάπτυξης βάσει και του σχετικού κοινοτικού και εθνικού θεσμικού πλαισίου.

Ειδικότερα, οι υποχρεώσεις της ΟΤΔ είναι κατ’ ελάχιστον οι ακόλουθες:

Συγκρότηση και λειτουργία Επιπέδου Λήψης Απόφασης LEADER/CLLD για τη διαχείριση των θεμάτων που αφορούν στην εφαρμογή του τοπικού προγράμματος.

Λειτουργία κατάλληλου υπηρεσιακού πυρήνα για την εφαρμογή του τοπικού προγράμματος.

Εφαρμογή του εγκεκριμένου τοπικού προγράμματος.

Πραγματοποίηση ενεργειών ευρείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του πληθυσμού, καθώς και προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος με σκοπό την υποβολή προτάσεων από τους εν δυνάμει δικαιούχους.

Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους δικαιούχους για την προετοιμασία, την υλοποίηση και τη λειτουργία των επενδυτικών τους σχεδίων

Αξιολόγηση των προτάσεων των υποψήφιων δικαιούχων, επιλογή των έργων που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος, ενημέρωση των υποψηφίων δικαιούχων για την έγκριση ή απόρριψη της πρότασής τους με πλήρη τεκμηρίωση των λόγων απόρριψής τους.

Σύνταξη και υποβολή των τεχνικών δελτίων πράξεων του τοπικού προγράμματος.

Περισσότερα

Αλωνιστικές με στήριξη μέσω Σχεδίων για τις Ομάδες

Με ξεχωριστές προϋποθέσεις, κριτήρια ένταξης και δικό τους µπάτζετ ώστε να µην αποτελέσουν εµπόδιο για την ενίσχυση φυσικών προσώπων, αναµένεται να προκηρυχθούν τα Σχέδια Βελτίωσης για τις Οµάδες και Οργανώσεις Παραγωγών.

Για τα «κλασικά» Σχέδια Βελτίωσης (τρακτέρ, στάβλοι, θερµοκήπια, νέες φυτεύσεις) έχει προβλεφθεί προϋπολογισµός περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, τα συλλογικά σχήµατα που δεν έχουν κλείσει τριετή χρήση θα θεωρούνται αυτόµατα επιλέξιµα προς ενίσχυση, µε στόχο να υποστηριχθεί η νέα γενιά Οµάδων Παραγωγών η οποία θα κρίνει σε πολύ µεγάλο βαθµό την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας τα επόµενα χρόνια. Συνολικά για τα «κλασσικά» Σχέδια Βελτίωσης (τρακτέρ, στάβλοι, θερµοκήπια, νέες φυτεύσεις) έχει προβλεφθεί προϋπολογισµός περίπου 250 εκατ. ευρώ, µε άγνωστο προς το παρόν τον τρόπο που θα «σπάσει» το µπάτζετ µεταξύ επενδύσεων µεµονωµένων αγροτών και συλλογικών σχηµάτων. 

Με τον τρόπο που είναι δοµηµένα µέχρι στιγµής τα Σχέδια Βελτίωσης για τις Οµάδες διακρίνονται τα παρακάτω: Πρώτον η προσπάθεια οργάνωσης της νησιωτικής γεωργίας σε µικρά σχήµατα καθώς τα Προγράµµατα καλύπτουν το 85% του κόστους της επένδυσης. ∆εύτερον το γεγονός ότι η υλοποίηση της επένδυσης πρέπει να πραγµατοποιείται προς όφελος του συνόλου των µελών της οµάδας, ενθαρρύνει την αγορά εργαλείων ακριβείας (π.χ GPS, αυτόµατη διεύθυνση) που µπορούν να ενσωµατωθούν σε 10 τρακτέρ, κοινόχρηστων αλωνιστικών και συγκοµιστικών οινοστάφυλων (εφόσον το επιτρέψουν οι µελέτες εύλογου κόστους) και άλλων υψηλής αξίας µηχανηµάτων που πρέπει να φροντίζουν πολλά στρέµµατα ώστε να αποσβεστεί η αξία αγοράς τους γρήγορα. 

Περισσότερα

Aπαλλαγή φόρου μεταβίβασης για αγορά αγροτικής γης

Χωρίς κανένα περιορισμό ως προς την αξία ή την έκταση των αγροτικών ακινήτων, όλοι οι αγρότες έχουν πλήρη απαλλαγή από τον φόρο μεταβίβασης κατά την αγορά ή ανταλλαγή γεωργικών ή κτηνοτροφικών εκτάσεων, μαζί με τις εγκαταστάσεις τους που εξυπηρετούν αποκλειστικά την εκμετάλλευσή τους.

Πρόκειται για απαλλαγή που ισχύει για όλους τους αγρότες, μεταξύ αυτών τους νέους και τους νεοεισερχόμενους.

Τα παραπάνω διευκρινίζονται, μεταξύ άλλων, στο ανανεωμένο εγχειρίδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που περιέχει ερωτήσεις και απαντήσεις σε φορολογικά θέματα και το οποίο δόθηκε στην δημοσιότητα στις 11 Αυγούστου. 

Συγκεκριμένα, στα θέματα φορολογίας κεφαλαίου και στο κεφάλαιο Β που αφορά την φορολογία μεταβίβασης ακινήτων, υπάρχει η σχετική ερώτηση16 «Ποιες απαλλαγές παρέχονται στους αγρότες;», η οποία απαντάται ως εξής:

Περισσότερα

Η δημόσια διοίκηση φταίει, οι αγρότες πληρώνουν για τους δασικούς χάρτες

Λάθη επί λαθών των δηµόσιων αρχών έχουν δηµιουργήσει γύρω από την υπόθεση των δασικών χαρτών µια …µηχανή που κόβει χρήµα. Ο όλος χειρισµός επιβαρύνει µε τεράστια ποσά αγρότες και γενικά κατόχους αγροτικών εκτάσεων και βοσκοτόπων, ενώ επιφέρει ανυπολόγιστη σπατάλη χρόνου και «αχαρτογράφητο» ψυχικό κόστος.

Οι δασικοί χάρτες δεν είναι τίποτα άλλο από µια κοινοτική υποχρέωση (για να µην προκύπτουν πρόστιµα και καταλογισµοί) και ένα έργο υποδοµής το οποίο, εφ’ όσον γίνει σωστά, µπορεί να έχει πολλαπλή χρησιµότητα και οφέλη για την κοινωνία (πολίτες, κράτος, περιβάλλον). Αντί αυτού, έχει εξελιχθεί σε έναν κυκεώνα, ο οποίος ταλαιπωρεί τον κόσµο, αυξάνει τη γραφειοκρατία, προκαλεί χρεώσεις επί δικαίων και αδίκων, ανοίγει δουλειές σε επιτήδειους, οδηγεί σε απώλειες περιουσιών και ενισχύει κατά παράδοξο τρόπο τα δηµόσια έσοδα.

Με έναν πρόχειρο υπολογισµό, οι 128.000 περιπτώσεις αντιρρήσεων (ΑΦΜ) που έχουν καταγραφεί από τους ήδη αναρτηµένους δασικούς χάρτες (υπολογίζονται στο 35% του συνολικού έργου), γεννούν µια περίπλοκη διαδικασία µε κόστος µεγαλύτερο από 60 εκατ. ευρώ για τους υπόχρεους (128.000 Χ 150 ευρώ Χ 3 – τα κτήµατα σε κάθε ΑΦΜ) για τους υπόχρεους, κι αυτό, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη τα πιθανά κόστη εξαγοράς της γης που θα προκύψουν σε πολλές περιπτώσεις (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ). 

Αυτό σηµαίνει πως όταν το έργο ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019 όπως προβλέπεται, εφόσον τα λάθη στους υπό ανάρτηση χάρτες συνεχίσουν να εµφανίζονται στην ίδια έκταση, το συνολικό κόστος (µόνο για πρόδηλα λάθη και αντιρρήσεις) θα υπερβεί τα 180 εκατ. 

Περισσότερα

Τα τρία επίπεδα πυροπροστασίας των δασικών εκτάσεων

Παρακολουθώντας τις δηλώσεις του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργού Δημόσιας Τάξης, στον οποίο υπάγεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία και συνεπώς η ευθύνη δασοπυρόσβεσης, αναρωτήθηκα αν είναι δυνατόν μετά τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν τα προηγούμενα έτη, από το 1998 που μεταφέρθηκε κατά τον πιο άγαρμπο και χωρίς κανέναν σχεδιασμό η ευθύνη της δασοπυρόσβεσης από τη Δασική στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, να μην έχουν διδαχθεί οι πολιτικοί μας απολύτως τίποτε. Το λιγότερο που θα περίμενε κανείς να αντιληφθεί η Πολιτεία, μετά και την εμπειρία τόσων ετών δασικών πυρκαγιών, είναι ότι οι δασικές πυρκαγιές, όταν πάρουν διαστάσεις, δεν σβήνονται όσα μέσα κι αν διατίθενται αλλά σβήνουν από μόνες τους αφού έχουν ολοκληρώσει την καταστροφή. Δεν το μπόρεσαν οι Αυστραλοί, οι Αμερικανοί στη Φλώριδα όπου τα δάση καίγονταν επί εβδομάδες, οι Καναδοί, οι Ισπανοί, με ποια λογική θα το μπορούσαμε εμείς;

Η πυροπροστασία των δασών μας, γιατί για πυροπροστασία πρέπει να μιλάμε και όχι για δασοπυρόσβεση, έχει τρία διακριτά επίπεδα ή φάσεις.

Πυροπροστασία ίσον πρόληψη. Το πρώτο επίπεδο, το σημαντικότερο, αποτελεσματικότερο και το λιγότερο δαπανηρό είναι η πρόληψη. Οι πυρκαγιές πρέπει να προλαβαίνονται. Για τον σκοπό αυτόν παίρνονται:

1. Καθαρά δασοκομικά μέτρα όπως ο κατάλληλος χειρισμός των εύφλεκτων δασών της μεσογειακής ζώνης με κατάλληλες αραιώσεις, κλαδεύσεις και απομάκρυνση του εύφλεκτου υπόροφου κατά μήκος των δρόμων ώστε να καταστούν λιγότερο εύφλεκτα και να εμποδίζεται η μετατροπή των έρπουσων πυρκαγιών σε επικόρυφες. Η διάνοιξη αντιπυρικών λωρίδων που απαιτείται από ορισμένους ανίδεους το μόνο που καταφέρνουν είναι να προσβάλλουν βάναυσα το τοπίο και να προκαλούν τη διάβρωσή του εδάφους χωρίς να αποτρέπουν τη διάδοση της πυρκαγιάς.

2. Αστυνομικά μέτρα δηλ. μέτρα αστυνόμευσης και επιτήρησης της περιοχής με συνεχείς περιπολίες για την αποτροπή εμπρησμών, αλλά και την έγκαιρη ανίχνευση εστιών πυρκαγιάς και την άμεση κατάσβεσή τους.

3. Μέτρα ενημέρωσης του κοινού και κυρίως των επισκεπτών για τους κινδύνους εκδήλωσης πυρκαγιών.

Σε όλον τον κόσμο την ευθύνη πρόληψης των πυρκαγιών την έχουν οι δασικές υπηρεσίες. Στις μεσογειακές χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως η Ιταλία και η Πορτογαλία υπάρχουν ειδικά ένστολα και ένοπλα σώματα, όπως η Guarda Forestale της Ιταλίας και το Corpo Florestal της Πορτογαλίας, τα οποία έχουν την ευθύνη εφαρμογής της Δασικής Νομοθεσίας και της προστασίας του δάσους.

Στην Ισπανία την ευθύνη αυτή είχε το Ινστιτούτο Προστασίας της Φύσης (ICONA), το οποίο ανήκε στο υπουργείο Γεωργίας (Δασική Υπηρεσία) και τώρα μεταφέρθηκε ως Γενική Γραμματεία Προστασίας της Φύσης στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Υπό τη Γενική Γραμματεία Προστασίας της Φύσης υπάγεται ειδική Υπηρεσία πρόληψης και κατάσβεσης δασικών πυρκαγιών (Servicio de prevencion y extincion de incendios forestales), η οποία συνεργάζεται στενά με τη Δασική Υπηρεσία. Με το αποκεντρωτικό σύστημα της Ισπανίας η ευθύνη έχει μεταφερθεί στις αυτόνομες περιφέρειες σε συνεργασία πάντοτε με την Υπηρεσία πρόληψης και κατάσβεσης Δασικών Πυρκαγιών και τις περιφερειακές δασικές υπηρεσίες.

Περισσότερα

Βαμβάκι μαζεμένο με stripper δύσκολα θα πάρει συνδεδεμένη ενίσχυση

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2822Β/11-8-2017 η Υπουργική Απόφαση που υπογράφουν ο Υπουργός και ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλης Αποστόλου και Βασίλης Κόκκαλης (αντίστοιχα), σύμφωνα με την οποία τροποποιείται η με αριθμ. 1178/27361/10-03-2015 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα «Καθορισμός λεπτομερειών χορήγησης της ειδικής καλλιεργητικής ενίσχυσης για το βαμβάκι σε εκτέλεση του Κανονισμού (Ε.Ε.) 1307/2013 του Συμβουλίου», Σύμφωνα με την απόφασή του ΥΠΑΑΤ , «σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η παραδοθείσα από τον βαμβακοπαραγωγό ποσότητα συσπόρου βάμβακος έχει ποσοστό ξένων υλών μεγαλύτερο του 10%, η εν λόγω ποσότητα δεν θα προσμετράται για τον υπολογισμό της ελάχιστης στρεμματικής απόδοσης του βαμβακοπαραγωγού».

Σημειώνουμε πως η ελάχιστη ποσότητα παράδοσης ανά στρέμμα για να λάβει ειδική ενίσχυση βάμβακος (στρεμματική βάμβακος των 74,94 ευρώ/στρέμμα) φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.

Περισσότερα

Χωρίς συνδεδεμένη το βαμβάκι με ξένες ύλες άνω του 10%

Μη επιλέξιμο συνδεδεμένης ενίσχυσης για το 2017 θα κρίνεται το βαμβάκι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η παραδοθείσα από τον παραγωγό ποσότητα έχει ποσοστό ξένων υλών μεγαλύτερο του 10%. Αυτό προβλέπει απόφαση που συνυπογράφουν ο υπουργός και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου και Βασίλης Κόκκαλης, αντίστοιχα και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση Αποστόλου-Κόκκαλη θέτει πιο αυστηρούς όρους για την είσπραξη της ειδικής ενίσχυσης βάμβακος από τους παραγωγούς, καθώς η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν ίσχυε ως και το 2016.

Πιο συγκεκριμένα με την Αριθμ. 2537/84963 (2) Τροποποίηση της αριθμ. 1178/27361/10-03-2015 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός λεπτομερειών χορήγησης της ειδικής καλλιεργητικής ενίσχυσης για το βαμβάκι σε εκτέλεση του Κανονισμού (Ε.Ε.) 1307/2013 του Συμβουλίου» (Β 430), τίθενται πιο αυστηροί όροι για την είσπραξη της ειδικής ενίσχυσης βάμβακος από τους παραγωγούς, καθώς η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν ίσχυε ως και το 2016.

Υπενθυμίζεται ότι η ενδεικτική τιμή της ειδικής αυτής ενίσχυσης για το 2017 ορίστηκε στα 74,9 ευρώ το στρέμμα.

Περισσότερα